Будзе хлеб - будуць i песнi. Свята новага хлеба
Пачалі свята з сустрэчы гасцёў і першага ўмалоту.
Пачалі свята з сустрэчы гасцёў і першага ўмалоту.
Жанчыны прадэманстравалі, як малаціць снапы.
Жанчыны прадэманстравалі, як малаціць снапы.
Потым зерне згрэбаюць у кучку, перавейваюць і ачышчаюць ад смецця.
Потым зерне згрэбаюць у кучку, перавейваюць і ачышчаюць ад смецця.
Рэцэптура Жораўскага хлеба перадаецца ад пакалення ў пакаленне нязменнай.
Рэцэптура Жораўскага хлеба перадаецца ад пакалення ў пакаленне нязменнай.
Кузьмічанка Ірына Міхайлаўна Жудрык, у дзявоцтве Нагорная, перавезла яе з сабой у вёску Жораўка, куды "пайшла замуж".
Кузьмічанка Ірына Міхайлаўна Жудрык, у дзявоцтве Нагорная, перавезла яе з сабой у вёску Жораўка, куды "пайшла замуж".
Рэцэптура хлеба даволі простая: мука двух гатункаў жытняя і пшанічная, малочная сыроватка, або простая вада ў пост, соль, прыправы і дадаткі.
Рэцэптура хлеба даволі простая: мука двух гатункаў жытняя і пшанічная, малочная сыроватка, або простая вада ў пост, соль, прыправы і дадаткі.
У 2020 годзе Жораўскі хлеб быў уключаны у спiс нематэрыяльнай культурнай спадчыны Беларусi.
У 2020 годзе Жораўскі хлеб быў уключаны у спiс нематэрыяльнай культурнай спадчыны Беларусi.
Пад час свята на доме рамёстваў у Жораўцы старшыня ААТ "Забалоцкі" Віктар Вечар уручыў і ўсталяваў памятны знак гісторыка-культурнай каштоўнасцi краіны.
Пад час свята на доме рамёстваў у Жораўцы старшыня ААТ "Забалоцкі" Віктар Вечар уручыў і ўсталяваў памятны знак гісторыка-культурнай каштоўнасцi краіны.
Пакуль хлеб астывае, усіх запрашаюць на двор спяваць.
Пакуль хлеб астывае, усіх запрашаюць на двор спяваць.
Свята новага хлеба святкавалі танцамі.
Свята новага хлеба святкавалі танцамі.
Кузьміцкі і яго прадаўжальнік Жораўскі хлеб уяўляе сабой круглы (недасканалай формы) бохан, па мясцоваму "кулітка", шэраватага колеру.
Кузьміцкі і яго прадаўжальнік Жораўскі хлеб уяўляе сабой круглы (недасканалай формы) бохан, па мясцоваму "кулітка", шэраватага колеру.
Традыцыя выпякання хлеба у вёсцы Кузьмічы налічвае не адну сотню гадоў.
Традыцыя выпякання хлеба у вёсцы Кузьмічы налічвае не адну сотню гадоў.
Частавали хлебам усіх прысутных.
Частавали хлебам усіх прысутных.
Сітны хлеб - штодзённы, пшанічны - святочны.
Сітны хлеб - штодзённы, пшанічны - святочны.
Жораўскі хлеб стаў візіткай Любаншчыны, дзякуючы дзейнасці Ірыны Жудрык і створанага ёю аматарскага аб’яднання "Клуб традыцыйнага хлебапекарства "Кулітка" пры Жораўскім Доме народных традыцый.
Жораўскі хлеб стаў візіткай Любаншчыны, дзякуючы дзейнасці Ірыны Жудрык і створанага ёю аматарскага аб’яднання "Клуб традыцыйнага хлебапекарства "Кулітка" пры Жораўскім Доме народных традыцый.