Ад Ford да Renault: 92 гады гісторыі завода "Москвич" у фатаграфіях
Першыя аўтамабілі на заводзе КІМ (Камуністычны Інтэрнацыянал Моладзі) пачалі выпускаць у 1930-м – гэта былі ліцэнзійныя копіі легкавушкі Ford A і грузавічка Ford AA.
Першыя аўтамабілі на заводзе КІМ (Камуністычны Інтэрнацыянал Моладзі) пачалі выпускаць у 1930-м – гэта былі ліцэнзійныя копіі легкавушкі Ford A і грузавічка Ford AA.
Першая серыйная савецкая малалітражка – КІМ-50, створаная на аснове аўтамабіля Ford.
Першая серыйная савецкая малалітражка – КІМ-50, створаная на аснове аўтамабіля Ford.
Першы "Москвич" і першая легкавушка ў краінах СССР, якая прадавалася для масавага выкарыстання.
Першы "Москвич" і першая легкавушка ў краінах СССР, якая прадавалася для масавага выкарыстання.
Мадэль, якая атрымала індэкс "400", была пабудавана па трафейных чарцяжах і на вывезеным з пераможанай Германіі абсталяванні для вытворчасці Opel Kadett.
Мадэль, якая атрымала індэкс "400", была пабудавана па трафейных чарцяжах і на вывезеным з пераможанай Германіі абсталяванні для вытворчасці Opel Kadett.
Выпуск 400-го "Москвича" пачаўся ў 1947-м.
Паўдраўляны фургон на базе "Москвича-401", такія машынкі працавалі на развозе.
Паўдраўляны фургон на базе "Москвича-401", такія машынкі працавалі на развозе.
На канвееры маскоўскага аўтазавода "Москвич-402", новая мадэль, якая пачала выпускацца ў 1956 годзе.
На канвееры маскоўскага аўтазавода "Москвич-402", новая мадэль, якая пачала выпускацца ў 1956 годзе.
Першы айчынны аўтамабіль у кузаве універсал "Москвич-423", рэдкі і ў далёкія 1950-е, а ў цяперашні час экзэмпляры ў годным стане вылічаюцца адзінкамі.
Першы айчынны аўтамабіль у кузаве універсал "Москвич-423", рэдкі і ў далёкія 1950-е, а ў цяперашні час экзэмпляры ў годным стане вылічаюцца адзінкамі.
Далей у серыю пайшоў "Москвич-407", які быў абсталяваны больш магутным (45 л.с. супраць 23 ці 26 у папярэднікаў).
Далей у серыю пайшоў "Москвич-407", які быў абсталяваны больш магутным (45 л.с. супраць 23 ці 26 у папярэднікаў).
407-ы стаў самым масавым з трох першых "Москвичей", ён разыйшоўся тыражом у каля 360 тысяч экзэмпляраў. Аўтамабіль атрымаў залаты медаль на Сусветнай аўтамабільнай выставе ў Бруселі.
407-ы стаў самым масавым з трох першых "Москвичей", ён разыйшоўся тыражом у каля 360 тысяч экзэмпляраў. Аўтамабіль атрымаў залаты медаль на Сусветнай аўтамабільнай выставе ў Бруселі.
Масквічы сталі часцей з’яўляцца на дарогах і ў дварах, а дзеці іх уладальнікаў з малых гадоў пачыналі вывучаць устройства аўтамабіляў разам з бацькамі.
Масквічы сталі часцей з’яўляцца на дарогах і ў дварах, а дзеці іх уладальнікаў з малых гадоў пачыналі вывучаць устройства аўтамабіляў разам з бацькамі.
"Москвич-408" у модным у той час касмічным дызайне, характэрнай асаблівасцю якога сталі заднія фары, атрымаў ужо новы кузаў, больш прасторны салон, рухавік стаў на пяць "коней" магутней.
"Москвич-408" у модным у той час касмічным дызайне, характэрнай асаблівасцю якога сталі заднія фары, атрымаў ужо новы кузаў, больш прасторны салон, рухавік стаў на пяць "коней" магутней.
У экспартным варыянце гэтая мадэль была магутней яшчэ на 10,5 л.с., усяго 408-х вырабілі каля 700 тысяч.
У экспартным варыянце гэтая мадэль была магутней яшчэ на 10,5 л.с., усяго 408-х вырабілі каля 700 тысяч.
Краш-тэст 408-га – кабіна пры ўдары ацалела.
Краш-тэст 408-га – кабіна пры ўдары ацалела.
Выпускалі 408-ы "Москвич" з верасня 1964 па снежань 1975 года.
Выпускалі 408-ы "Москвич" з верасня 1964 па снежань 1975 года.
У канцы 1960-х "Москвич" упершыню пачаткаў супрацоўнічаць з Renault пасля візіту прэзідэнта Францыі Шарля дэ Голя ў СССР, на заводзе правялі пераабсталяванне па французскіх тэхналогіях.
У канцы 1960-х "Москвич" упершыню пачаткаў супрацоўнічаць з Renault пасля візіту прэзідэнта Францыі Шарля дэ Голя ў СССР, на заводзе правялі пераабсталяванне па французскіх тэхналогіях.
У гэтыя гады з’явіўся і спартыўны "Москвич" у стылі "формул".
У гэтыя гады з’явіўся і спартыўны "Москвич" у стылі "формул".
"Москвичы" ўдзельнічалі і ў мностве ралі, уключаючы знакамітае "Монтэ-Карла". На фота - старт у ралі "Сафары-73" у Заходняй Афрыцы.
"Москвичы" ўдзельнічалі і ў мностве ралі, уключаючы знакамітае "Монтэ-Карла". На фота - старт у ралі "Сафары-73" у Заходняй Афрыцы.
Пасля 408-га пайшоў у серыю ўдасканалены Масквіч-412, над даводкай якога працавалі спецыялісты Porsche.
Пасля 408-га пайшоў у серыю ўдасканалены Масквіч-412, над даводкай якога працавалі спецыялісты Porsche.
На зборцы самага масавага "Москвича" працавалі і жанчыны.
На зборцы самага масавага "Москвича" працавалі і жанчыны.
412-ы выпускаўся да 2001 года ў розных гарадах і краінах.
412-ы выпускаўся да 2001 года ў розных гарадах і краінах.
"Москвич-2140" вырабляўся разам з 412-м, была і экспартная версія SL.
"Москвич-2140" вырабляўся разам з 412-м, была і экспартная версія SL.
Дызайнеры папрацавалі не толькі над знешнасцю, але і над інтэр’ерам аўтамабіля. SL нават у постсавецкія гады быў вельмі папулярным на другарадным рынку.
Дызайнеры папрацавалі не толькі над знешнасцю, але і над інтэр’ерам аўтамабіля. SL нават у постсавецкія гады быў вельмі папулярным на другарадным рынку.
Наступным "Москвичом" стала мадэль 2141, яе прататыпам з'явілася Simca 1307, тады французскі аўтавытворца ўваходзіў у канцэрн Chrysler.
Наступным "Москвичом" стала мадэль 2141, яе прататыпам з'явілася Simca 1307, тады французскі аўтавытворца ўваходзіў у канцэрн Chrysler.
А гэта фактычна апошні "Москвич" – 2142 ці "Святогор". Ён выпускаўся з 1997 да 2002 года. На яго базе выпускаліся яшчэ некалькі аўтамабіляў, такіх як "Князь Владимир", "Иван Калита" і "Юрий Долгорукий", але нядоўга – у 2002 годзе канвеер АЗЛК быў спынены.
А гэта фактычна апошні "Москвич" – 2142 ці "Святогор". Ён выпускаўся з 1997 да 2002 года. На яго базе выпускаліся яшчэ некалькі аўтамабіляў, такіх як "Князь Владимир", "Иван Калита" і "Юрий Долгорукий", але нядоўга – у 2002 годзе канвеер АЗЛК быў спынены.
Аўтамабілі апошніх гадоў выпускаліся з рухавікамі Renault.
Аўтамабілі апошніх гадоў выпускаліся з рухавікамі Renault.
З канца 1990-х пачалася новая эра "Москвича" завод перайшоў пад кіраванне Renault і стаў звацца "Автофрамос". Тут выпускалі Logan, Sandero і Duster.
З канца 1990-х пачалася новая эра "Москвича" завод перайшоў пад кіраванне Renault і стаў звацца "Автофрамос". Тут выпускалі Logan, Sandero і Duster.
З таго, што не выйшла, – пазадарожнік 2150, які распрацоўваўся ў 1950-1960-е гады, але ў серыю не пайшоў.
З таго, што не выйшла, – пазадарожнік 2150, які распрацоўваўся ў 1950-1960-е гады, але ў серыю не пайшоў.
Вось так завадчанам бачылася мадэль 2141, праект існаваў пад індэксам "3-5-6". Цяпер гэта музейны экспанат.
Вось так завадчанам бачылася мадэль 2141, праект існаваў пад індэксам "3-5-6". Цяпер гэта музейны экспанат.
Яшчэ адно бачанне мадэлі 2141 – праект пад назвай "С-1" у кузаве "хэтчбэк", які набіраў у той час папулярнасць.
Яшчэ адно бачанне мадэлі 2141 – праект пад назвай "С-1" у кузаве "хэтчбэк", які набіраў у той час папулярнасць.
Вопытны ўзор мінівэна "Арбат", створаны ў сярэдзіне 1980-х на базе 2141. Быў пабудаваны ў адзіным экзэмпляры.
Вопытны ўзор мінівэна "Арбат", створаны ў сярэдзіне 1980-х на базе 2141. Быў пабудаваны ў адзіным экзэмпляры.
Якім будзе новы "Москвич"? Чатыры гады таму канцэрн "Калашников" паказаў канцэпт "неоМосквича", выкананы ў стылі ўніверсала 2125 "Комби". Прычым ужо тады заяўлялася, што новы "Москвич" будзе электрамабілем.
Якім будзе новы "Москвич"? Чатыры гады таму канцэрн "Калашников" паказаў канцэпт "неоМосквича", выкананы ў стылі ўніверсала 2125 "Комби". Прычым ужо тады заяўлялася, што новы "Москвич" будзе электрамабілем.