SputnikPro: у чым перавага кароткіх відэа для блогераў?
17:32 09.11.2022 (абноўлена: 17:36 09.11.2022)
© Sputnik / Виктор ТолочкоШэф-рэдактар анлайн-СМІ пра жывёл "КОТ" Вікторыя Харламава ў мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik
© Sputnik / Виктор Толочко
Падпісацца
За апошнія гады сацыяльныя сеткі ператварыліся ў паўнавартасную інфармацыйную экасістэму, эксперт падзялілася сакрэтамі, як трапіць у трэнды.
МІНСК, 9 ліс – Sputnik. Не варта хаваць самую цікавую інфармацыю ў канец відэа, лепш яе паставіць у пачатак, заявіла падчас майстар-класа "Асаблівасці стварэння і прасоўвання відэакантэнту ў розных сацсетках з улікам спецыфікі аўдыторыі і фарматаў" у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik шэф-рэдактар анлайн-СМІ пра жывёл "КОТ" Вікторыя Харламава.
Паводле яе слоў, кароткі фармат з працягласцю да 10 хвілін цікавіць вялікую колькасць карыстальнікаў, бо не патрабуе шмат часу для прагляду.
"Такія ролікі можна глядзець, скажам, у метро", – дадала шэф-рэдактар. Харламава падкрэсліла, што варта звярнуць увагу на пісьменную адаптацыю кантэнту пад канкрэтную сацсетку і рабіць яго максімальна прыкметным і яркім.
"ВКонтакте"
Эксперт лічыць, што фармат гісторыі ў "ВКонтакте" – выдатная магчымасць завабіць карыстальнікаў.
"Чым часцей вы нешта сюды загружаеце, тым лепш. Таму, што карыстальнік абнаўляе стужку і вы ў яго паказваецеся ў яе пачатку. Ён заўсёды вас бачыць", - патлумачыла Харламава.
Да таго ж можна дадаваць спасылкі ў гісторыі, каб прывабіць карыстальніка на асноўны матэрыял на сайце.
"А калі мы будзем падахвочваць карыстальніка пакінуць каментарый або рэакцыю, то гэта ўвогуле выдатна", - падкрэсліла яна.
Гісторыя ў "ВКонтакте" даступна суткі, час паказу – 12 секунд, гэта варта ўлічваць пры стварэнні відэа. Пажаданы фармат відэа – 9х16 (1080х1920), сярод асноўных пераваг тое, што можна дадаць спасылку. Супольнасць заўсёды бачна ў стужцы навін, з добрай падводкай ёсць вялікія шансы завабіць карыстальніка на сайт.
"Усе стужачныя сацсеткі моцна прыніжаюць паказы са спасылкай у пасце, на гісторыі гэта не распаўсюджваецца", - адзначыла Харламава.
Відэакантэнт кароткага фармату
Варта звярнуць увагу і на дадатак "VK Клипы", якое фактычна стала аналагам TikTok. Сюды можна загрузіць відэа працягласцю ад пяці секунд да трох хвілін, фармат: 9х16 (1080х1920).
Сярод пераваг эксперт назвала тое, што на супольнасць таксама будуць падпісвацца карыстальнікі дадатку "VK Клипы".
"Настаў час "VK Клипы", вельмі многія карыстальнікі зарэгістраваліся і сядзяць там. А для нас з вамі – гэта добрая магчымасць паказаць свой кантэнт", - заявіла шэф-рэдактар.
Для таго, каб трапляць у рэкамендацыі, яна раіць выкарыстоўваць хэштэгі, але не варта імі злоўжываць, аптымальна – да пяці штук. Загружаць трэба толькі ролікі высокай разрознасці: такія кліпы платформа будзе папулярызаваць у рэкамендацыях.
© Sputnik / Виктор ТолочкоМайстар-клас "Асаблівасці стварэння і пасоўвання відэакантэнту" у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik
© Sputnik / Виктор Толочко
"Дадавайце тэкст на відэа і ў апісанні. Некаторыя карыстальнікі глядзяць ролікі без гуку, таму важную інфармацыю можна прадубліраваць", - сказала Харламава.
Для кліпаў працуе "правіла дзвюх секунд": менавіта столькі ёсць у вас, каб зацікавіць карыстальніка. "У сацсетках кароткага фармату не засоўвайце самую яркую, прывабную інфармацыю ў сярэдзіну або канец, давайце яе адразу", – акцэнтавала ўвагу эксперт.
Telegram
Што да Telegram, то Харламава не раіць загружаць у месенджар занадта "цяжкія" ролікі, бо карыстальнікі ўводзяць ліміт на аўтазагрузку відэа.
"Чым менш памер файла, тым больш шансаў, што відэа прайграецца ў карыстальнікаў аўтаматычна і прынясе прагляд", – звярнула ўвагу яна.
Да таго ж, у Telegram можна праводзіць прамыя трансляцыі, а карыстальнікі атрымаюць апавяшчэнне, што прыцягне іх у канал. А ў апісанні да відэа можна і трэба дадаваць заклік падпісацца на ваш канал.
Instagram*
Па словах Харламавай, у гэтай сацсетцы асабліва папулярны фарматы гісторый і Reels.
Што да гісторый, то сюды лепш за ўсё грузіць відэа да 60 секунд, здымаць рэкамендуецца вертыкальна, суадносіны бакоў і разрознасць: 9:16 (1080 x 1920), памер файла павінен складаць не больш за 4 ГБ.
Эксперт звярнула ўвагу, што гэты фармат дае магчымасць дадаваць спасылкі, узгадваць людзей і арганізацыі, якія прынясуць дадатковы прыток праглядаў і карыстальнікаў. Акрамя таго, таксама там можна ствараць апытанні, заклікаць падзяліцца кантэнтам.
Шэф-рэдактар дадала, што праз сторыс можна прасоўваць кантэнт з іншых сацсетак, анансаваць свае прамыя эфіры і мерапрыемствы, а таксама выхад новага відэакантэнту ў стужцы.
© Sputnik / Виктор ТолочкоМайстар-клас "Асаблівасці стварэння і пасоўвання відэакантэнту" у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik
© Sputnik / Виктор Толочко
Што да фармату Reels, то ён уяўляе з сябе відэа працягласцю да 90 секунд.
Суадносіны бакоў і разрознасць рэкамендуецца 1080 x 1920, загружаць можна файлы не больш за 4 ГБ.
Эксперт падкрэсліла, што відэа Reels будуць адлюстроўвацца ў стужцы з суадносінамі бакоў 4:5, таму рэкамендуецца стварыць кастамнае прэв’ю, каб відэа не было абрэзана ў непатрэбных месцах.
У Instagram можна грузіць відэа ад 3 секунд да 1 хвіліны. Для іх рэкамендуецца ствараць яркія вокладкі-тамбнэйлы, а ў апісанні – заклікаць падзяліцца відэа і напісаць каментарый.
Пачынаць яго трэба з самага яркага плана.
Facebook*
Харламава раіць загружаць відэа праз Creative Studio, а не праз сцяну.
"Відэа працягласцю больш за 3 хвіліны з вялікай верагоднасцю трапяць у Watch (стужку рэкамендацый). Абавязкова стаўце хэштэгі", – звярнула ўвагу яна.
© Sputnik / Виктор ТолочкоМайстар-клас "Асаблівасці стварэння і пасоўвання відэакантэнту" у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik
© Sputnik / Виктор Толочко
Калі публікаваць відэа як "прэм’еру", тады падпісчыкі атрымаюць апавяшчэнне.
Калабарацыі з іншымі старонкамі прынясуць дадатковыя ахопы і падпісчыкаў, бо яе ўбачаць карыстальнікі не толькі вашай старонкі. А рэгулярныя "сторысы" будуць павышаць цікавасць да старонкі.
TikTok
У TikTok можна загружаць відэа працягласцю да 10 хвілін.
"Але вы з большай верагоднасцю трапіце ў рэкамендацыі, калі ваша відэа будзе доўжыцца 15-60 секунд. Пачынайце з самага яркага плана або цітру. Каб зацікавіць карыстальніка ў TikTok, у вас ёсць усяго 2 секунды!", - сказала Харламава.
© Sputnik / Виктор ТолочкоМайстар-клас "Асаблівасці стварэння і пасоўвання відэакантэнту" у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik
© Sputnik / Виктор Толочко
Яна раіць захоўваць інтрыгу да канца роліка, выкарыстоўваць папулярныя трэкі і не забываць вывучаць папулярныя хэштэгі ва ўкладцы "Цікавае" і выкарыстоўваць іх.
Што такое SputnikPro?
SputnikPro – міжнародны асветніцкі праект у галіне медыя, ініцыяваны агенцтвам Sputnik.
Гэта сістэма ўнікальных семінараў, лекцый і майстар-класаў лепшых расійскіх і замежных медыяменеджэраў, экспертаў і вядучых спецыялістаў агенцтва для журналістаў, прэс-сакратароў, блогераў і студэнтаў старэйшых курсаў профільных аддзяленняў ВНУ.
Навучальныя модулі SputnikPro прайшлі ўжо ў 22 краінах: ад Арменіі да Індыі, ад Грэцыі да Кітая. Усяго з сакавіка 2018 года ў праекце прынялі ўдзел больш за 5 000 чалавек з 80 краін.
*Дзейнасць Meta (сацсеткі Facebook і Instagram) забаронена ў Расіі як экстрэмісцкая
>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь
Таксама на Sputnik:
Заляцець у трэнды: якія відэа цікавяць карыстальнікаў?
Эксперт назваў сакрэт раскруткі Telegram-канала
SputnikPro: як атрымаць даход ад кантэнту – стратэгія манетызацыі