Айчынныя блакбастары і касавыя зборы вышэй, чым у Галівудзе. Гэта рэальна?
© Sputnik / Максим Богодвид / Перайсці ў медыябанкЗдымкі шматсерыйнага фільма "Зулейха расплюшчвае вочы"
© Sputnik / Максим Богодвид
/ Падпісацца
Вядомыя рэжысёры расказалі, што Расія і Беларусь гатовы стварыць сумесную шматмільярдную кінаіндустрыю.
МІНСК, 23 сне – Sputnik. Пасяджэнне Урадавага савета па развіццю айчыннай кінематаграфіі Расійскай Федэрацыі стала знакавым. Паводле ацэнкі экспертаў, рашэнні ў многім сталі прарыўнымі і садзейнічаюць фарміраванню магутнай кінаіндустрыі не толькі ў Расіі, але і ў саюзнай Беларусі і дзяржавах-членах ЕАЭС.
Аб новых правілах, падтрымцы рэжысёраў і сцэнарыстаў-пачаткоўцаў, распавялі ўдзельнікі відэамоста Масква - Мінск - Нур-Султан - Ерэван інфармацыйнага агенцтва Sputnik.
© SputnikВідэамоста Масква - Мінск - Нур-Султан - Ерэван інфармацыйнага агенцтва Sputnik
Відэамоста Масква - Мінск - Нур-Султан - Ерэван інфармацыйнага агенцтва Sputnik
© Sputnik
Чужое кіно надакучыла?
Вядомыя рэжысёры сышліся ў меркаванні, што ў якаснага кіно няма меж. Глядач успрымае карціну ўнутраным светам. Калі добрая – глядзіць, калі не чапае фібры душы – не глядзіць, нават калі яна напоўнена самымі перадавымі спецэфектамі.
"Айчыннае кіно канкурэнтаздольнае. Мяне ў адваротным не пераканаць. У нас дастаткова таленавітых людзей, здольных яго зняць", - сказаў народны артыст Расійскай Федэрацыі Аляксандр Галібін.
Трэба адзначыць, у 2021 годзе ў расійскім кінапракаце доля айчынных карцін узрасла з 14 да 30%. Па меркаванні экспертаў, свае фільмы больш зразумелыя гледачу.
"Яны аб героях з неразмытымі маральнымі крытэрыямі, здольнымі абараняць. Аб такіх героях марыць глядач, і "чарнуха" ўжо нікому не цікавая, хочуць гісторый са шчаслівым канцом", - сказаў народны артыст Беларусі, рэжысёр Аляксандр Яфрэмаў.
Што зменіцца ў кінаіндустрыі?
Мусіць, упершыню ў найноўшай гісторыі саветам па развіцці айчыннай кінематаграфіі РФ прынята рашэнне масава падтрымаць маладых рэжысёраў і сцэнарыстаў без фармальнага дзялення на "таленавіты" ці "вельмі таленавіты".
"Дэбютанты, напрыклад, будуць атрымліваць 100% бюджэтнае фінансаванне – раз. Навучанне некаторым творчым прафесіям: рэжысёр, кампазітар, будзе бясплатным, нават калі гэта другая адукацыя. І вядома трэба паднімаць бюджэты фільмаў", - распавёў рэжысёр, член Расійскага Оскараўскага камітэта Фёдар Папоў.
Па яго словах, кожны павінен мець магчымасць стварыць дэбютную працу.
"Акупнасць дэбютнага кіно не ў грошах, а ў тым, што гэтыя карціны ствараюць нашу базу, платформу нашай кінаіндустрыі ў будучыні. Аб манетызацыі тут гаварыць няправільна. Заўсёды дэбютныя карціны малабюджэтныя, і не могуць канкурыраваць з блакбастэрамі. Але сённяшнія дэбютанты заўтра самі будуць здымаць блакбастары. Гэта і ёсць рух наперад", - адзначыў Папоў.
Расійскага калегу і даўняга сябра падтрымаў Аляксандр Яфрэмаў.
"Гэта цікавая для нас, не толькі для расіян, размова. Я спадзяюся, яна будзе працягнута не толькі выпускнікамі "ВГИКа", але і тымі, хто адказвае ў нашых дзяржавах за лёс уласнай культуры, лёс кінематографа. Дзякуй Богу, дзяржаўныя межы не заўсёды супадаюць з культурнымі. У нас ёсць агульнае мінулае. Кінематограф закліканы абараняць нашу агульную гісторыю, цывілізацыю", - сказаў Яфрэмаў.
Наш адказ Галівуду
Паводле слоў Яфрэмава, Беларусі і Расіі трэба больш узаемадзейнічаць у галіне кінаіндустрыі.
"Апошнім часам адбылося шмат падзей, якія падахвочваюць нас яшчэ больш аб'ядноўвацца. Таму што мы ў адной культуры. І мне хацелася б, каб вырашаліся пытанні не толькі дэбютаў, а ўвогуле перспектывы прадукцыі, якая вырабляецца ў краінах. Мы павінны гаварыць аб адзінай пракатнай прасторы", - сказаў Яфрэмаў.
Паводле яго слоў, беларускія акцёры і рэжысёры працуюць у суседняй Расіі і наадварот расійскія калегі здымаюць кіно ў Беларусі. Творчых перашкод няма, камерцыйныя ёсць.
"Вельмі цяжка трапіць зараз на расійскі рынак. Без гэтага рынку мы шмат губляем. Ды практычна ўсё. Нам патрэбен гэты рынак. Тады ў нас узнікне запатрабаванне размаўляць пра тую культуру, якой закліканы служыць. У нас ёсць шмат тэм, каб размаўляць пра штосьці адзінае для нас для ўсіх", - адзначыў Яфрэмаў.
У якасці прыкладу ён прывёў праект з партнёрамі з Казахстана.
"З Казахскімі сябрамі мы цяпер здымаем сумесную карціну, якая называецца "Казбек". Яна здымаецца ў Беларусі. Мы ажыццявілі рэалізацыю сцэнарыя, напісанага казахскімі кінематаграфістамі. Мы здымаем фільм пра вайну, пра казахскага героя", - сказаў Яфрэмаў.
Сумесны праект, лічыць мэтр, трапіць у пракат і Беларусі, і Казахстана. І такіх праектаў трэба больш. І ў першую чаргу з асноўным партнёрам – саюзнай Расіяй.
Яфрэмава падтрымалі расійскія калегі. "Важна каб мы не былі раз'яднаныя, калі гаварыць пра кіно. Каб мы былі адзіныя ў той культурнай прасторы і як мага часцей бачыліся, размаўлялі, каб праводзіліся фестывалі, дзе мы абменьваліся думкамі", - сказаў Галібін.
На думку ўдзельнікаў відэамоста, кінаіндустрыя ўнікальна тым, што яна адначасова з'яўляецца і культурна-асветніцкім, і фінансавым праектам. Новы віток у развіцці айчыннага кіно выцесніць з айчыннага рынку большасць замежных фільмаў, прычым у сумленнай творчай канкурэнцыі.
Таксама на Sputnik:
Калі ў ЕАЭС з'явіцца ўласны Галівуд – відэа
Здымкі ваеннага фільма з Хабенскім і Хаматавай пачаліся ў Беларусі
Пуцін узнагародзіў ордэнам Дружбы народнага артыста Беларусі Гасцюхіна
Гістарычная драма ад "Беларусьфільма" выйдзе ў пракат у траўні
Беларусы і расіяне здымаюць серыял пра Уладзіміра Мулявіна і "Песняроў"